1. TK Senior 1. TK SENIOR BRATISLAVA

Najstarší slovenský tanečný klub, určený pre vekovú kategóriu nad 40 rokov, založený v roku 1991.
Združuje nadšencov všetkých profesií, ktorí tanec povýšili na krásnu súčasť života
Dnešný dátum: 24. 05. 2018  Hlavná stránka :: Zoznam rubrík :: Weblinky :: Kalendár, nástenka

Kronika

* SILVESTER 2017

Vydáný dňa 04. 01. 2018 (344 zobrazení)

Pre väčšinu z nás 12-tich, ktorí sme si zvolili Kúpele Sliač na 4-dňový silvestrovský pobyt (od 30.12.2017 do 2.1.2018), to bola voľba už 3. či 4.-krát. Pobyt bol ale spojený (len) so 4 liečebnými procedúrami (minerálny bazén sedací, rehabilitačný bazén, biovak a soľná jaskyňa), s ubytovaním v Kúpeľnom hoteli Palace***. Väčšina sme využili možnosť dokúpiť si liečebné procedúry.

Najstaršia písomná zmienka o sliačskych prameňoch pochádza z roku 1244, z čias kráľa Bela IV. Je ich päť: Kúpeľný  prameň vyvierajúci priamo pod Kúpeľným domom, Štefánik - keramická mozaika Milana Laluhu je výtvarným dotvorením prestrešenia minerálneho prameňa - je najstudenším prameňom, dosahuje teplotu len 12°C, s vysokým obsahom C02 a farmakologicky aktívneho železa, Bystrica s 23°C teplou vodou, Lenkey s 22,5°C teplou vodu s obsahom jódu a Adam s 23°C teplou vodou - je jediným prameňom, z ktorého voda nevyteká, ale eruptuje v pravidelných intervaloch.

Pramene pochádzajú z druhotných súvrství centrálneho pásma Západných Karpát. Vyústenie sliačskych prameňov podmienil pozdĺžny pohronský zlom, ktorý sa tiahne po ľavej strane údolia Hrona zo severovýchodu na juhozápad.

Tvárou dnešných kúpeľov je najmä liečebný dom Palace, Kúpeľný dom a Kaplnka sv. Hildegardy. Liečebné domy Bratislava, Slovensko, Poľana, Detva či Amália nie sú už niekoľko rokov v prevádzke. Pobyt významných osobností pripomínajú pamätné tabule umiestnené na liečebných domoch. Na liečebnom dome Slovensko je to tabuľa s bustou básnika Pavla Országha Hviezdoslava, na liečebnom dome Bratislava pamätná tabuľa rakúskemu dramatikovi a básnikovi Franzovi Grillparzerovi a na liečebnom dome Detva spisovateľke Božene Němcovej. Rozvoj týchto atraktívnych kúpeľov brzdia predovšetkým nevyjasnené vlastnícke vzťahy.

Dnešnú podobu majú kúpele Sliač z tridsiatych rokov 20. storočia. Výstavba funkcionalistického komplexu liečebného domu Palace, bola podľa projektu českého architekta Rudolfa Stockara – reštauračná časť v rokoch 1928 až 1930 a hotelová časť v rokoch 1931 až 1943. Je to jediný dom, ktorý funguje, zvonka značne ošumelý. Aj recepcia, hala pôsobia pochmúrne, akoby skameneli v čase. Väčšina izieb je však zrekonštruovaná. Chôdzu po kolonáde spájajúcej reštauráciu s liečebným domom Palace uľahčuje hosťom koberec, najmä v zime. Zimu sme si ale tento rok veľmi neužili, len hmlu a plačkanicu na neodhrnutých chodníkoch! Ešte že nemrzlo a tak k úrazom nedošlo.

30.12., po večeri, nás v jedálni čakalo prekvapenie v podobe vystúpenia pána Felixa Slováčka. Samozrejme sme nepremeškali si s ním urobiť skupinové foto!!

31.12. o 19.00 sme sa usadili v krásne pripravenej spoločenskej sále a Silvestrovský večer sa mohol začať! Večera bola vynikajúca, nálada tiež (pozrite si album s fotkami), len hudba - Temperament cimbal orchester, Duchoňovci - kapela s hitmi Karola Duchoňa a inými "Repete šlágrami", DJ – bola príliš hlučná!! A Duchoňovci to u nás prehrali na celej čiare!

Na Nový rok o 8.45 sme už boli niektorí na novoročnej omši v Kaplnke sv. Hildegardy, iní dospávali alebo ešte chodili po rehabilitáciách. A večer – na  “chodbovici” sme dopíjali nedopité a dojedali nezjedené.

Posledný deň - spoločné raňajky, balenie a cesta domov. Autom prišli len Mirko s Gabikou a Alenka s Jankom a Ivkou. Hedka, Dáška, Bohuš, Jožko, Anitka, Anička a Slávka sme išli vlakom tam aj nazad. Boli sme radi, že sme mali medzi sebou aj nováčika - Anitku. S kuframi nám ochotne pomohli naši gavalieri Mirko a Jožko. Cesta domov vlakom bola “spestrená” obrovským meškaním nášho rýchlika s odchodom o 10:46 pre vážnu nehodu niekde na žel. priecestí. Pre istotu sme sa odviezli autobusom spred stanice na Sliači do Zvolena a tam sme hneď nasadli na vlak, ktorý išiel tiež cez Sliač a zo Zvolena mal mať odchod o 7:00!! Domov sme tak našťastie prišli len asi s pol hodinovým meškaním.

link na album : https://photos.app.goo.gl/38TG7iR8SsmlIcV92

Ing. Peter Loja peter.loja(at)chello.sk
02 45246495
0915711820

Tento web pracuje na báze phpRS, PHP, MySQL, Dingo.